طراحی و ساخت کابینت


هگزا دکور ؛ مجری تخصصی دکوراسیون داخلی

طراحی و ساخت کابینت مدرن، کلاسیک، ممبران و ...

هگزا دکور

طراحی و ساخت کابینت

طراحی و اجرای کابینت یک بخشی اصلی در دکوراسیون آشپزخانه می باشد که کلیت یک طراحی آشپزخانه را در بر گرفته است.

آشپزخانه قلب خانه است، در دکوراسیون های خانه های امروزی که آشپزخانه در مرکز یک خانه قرار دارد زیبایی آشپزخانه باعث زیبایی و دلنشینی کل فضای خانه می شود و جلوه ویژه ای به آن می دهد.

طراحی کابینت آشپزخانه باید به نحوی انجام شود که علاوه بر زیبایی، کارایی حداکثری از فضای آشپزخانه را داشته باشد. این کارایی نیازمند فضای کافی جهت کار در آشپزخانه و هم چنین فضای کافی از نظر تعداد کابینت

مشاهده نمونه پروژه ها


طراحی و اجرای کابینت مدرن یا کلاسیک

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه به سبک مدرن و کلاسیک قابل اجرا می باشد. در هر دوی این سبک ها اگر طراحی با دقت بالا و دانش کافی انجام شود نتیجه نهایی کاری زیبا، متناسب با فضای آشپزخانه و دکوراسیون داخلی خانه می باشد.

طراحی کابینت مدرن

در طراحی به سبک مدرن، از شلوغی و تجمل گرایی عبور کرده و با استفاده از طراحی های ساده و مینیمال از شلوغی ها و تجمل گرایی ها دور و احساس آرامش بصری را در کنار یک طرح زیبا وارد آشپزخانه خواهیم کرد.

در کابینت های طراحی شده به روش مدرن، درب ها ساده بدون برجستگی و ابزار و صاف می باشند. هم چنین باید توجه نمود که ترکیب رنگ و تمیزی کار اجرایی در کابینت های مدرن از اهمیت زیادی برخوردار است که می شود با طراحی حرفه ای و از همه مهمتری یک اجرای بی نقص نتیجه ای شگفت انگیز را رقم زد.

طراحی کابینت کلاسیک

طراحی و اجرای کابینت کلاسیک دنیای دیگری نسبت به سبک مدرن دارد. این نوع سبک طراحی و اجرا مختص افراد با سلایق خاص می باشد.

اصلی ترین مشخصه کابینت های کلاسیک استفاده از طرح های برجسته روی در و یا تاج یونیت در کابینت است. این سبک با طرح های سلطنتی خود حس زیبایی خاص را القا می کند.


انواع کابینت ها به تفکیک کاربرد

تقسیم کابینت ها بر اساس کاربردی که دارند به 3 قسمت انجام میشود. این دسته بندی توسط سازمان استاندارد تحقیقات صنعتی ایران تهیه شده است. در این دسته بندی شاید کلمه یونیت UNIT برای جدید باشد. بد نیست بدانید که یونیت یک 6 وجهی (مکعب) است که تمامی اجزا نگهدارنده اشیا را در خود دارد. قطعات یونیت شامل بدنه، سقف، کف، پشتی و در می باشد. این یونیت ها معمولا در کارگاه ساخته شده و در محل نصب میشوند.

کابینت زمینی

کابینت های زمینی تشکیل شده از مجموعه ای از یونیت ها هستند که بر روی زمین قرار دارند. این کابینت ها به صورت در دار و کشو دار ساخته می شوند و ارتفاع 90 سانتی متری و هم چنین عمق 60 سانتی متری دارند.

کابینت های دیواری

این نوع کابینت همانطور که اسمش پیداست بر روی دیوار نصب می گردد و هیچ گونه اتصالی با زمین ندارد. به این نوع کابینت ها کابینت و یا یونیت هوایی نیز گفته میشود که در ارتفاع 70 سانتی متری و عمق 30 سانتی متری ساخته و نصب میشود.

کابینت های نیمه ایستاده

این نوع کابینت ها مانند کابینت های زمینی هستند ولی با این تفاوت که ارتفاعی بیشتر دارند و ضمن اینکه نمیشود از روی آن برای منظوری استفاده کرد.

کابینت های ایستاده

این نوع کابینت که به کمد نیز نامیده میشود. بر روی زمین قرارداد و تا ارتفاع کابینت های دیواری ادامه دارد.

کابینت ویترین دار

همانطور که از اسم این نوع کابینت مشخص است به صورت ویترین کار می شود و وسایل داخل آن نیز مشخص است.

کابینت کانتر

کانتر یا همان کابینت اپن همان بخشی است که آشپزخانه را از دیگر فضاها جدا کرده و گاها به عنوان میز برای صرف شام یا نهار مورد استفاده قرار می گیرد.



هگزا دکور

قیمت طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه

یکی از بخش های مهم و تاثیر گذار در بخش سفارش طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه بخش قیمت ساخت کابینت است خصوصا بحث قیمت کابینت آشپزخانه که در بازار کابینت ها قیمت های بسیار متفاوتی شنیده میشود.

قبل از هر چیزی توجه داشته باشید در هنگام استعلام قیمت جهت طراحی و ساخت کابینت های آشپزخانه خود همیشه قیمت نهایی و کل پروژه را درخواست کنید. زیرا که متاسفانه اکثر شرکت ها قیمت کابینت ها رو بر اساس متراژ و نوع متریال به مصرف کننده اعلام میکنند و در انتها قیمت اکسسوری و یراق آلات کابینت، دستمزد اجرا و هزینه های حمل و ... را به فاکتور اضافه میکند که این مورد میتواند معادلات و پیش بینی های مصرف کننده را بهم بریزد. بهتر است برای دریافت استعلام قیمت نقشه های دقیق به همراه تصویر از محل نصب کابینت ها به همراه داشته باشید تا کارشناسان بخش کابینت هگزا دکور بتوانند نظر دقیق و استعلام قیمت بهتری را به شما اعلام کنند.

هنگام استعلام قیمت کابینت توجه به نکات زیر می تواند کمک بسیار زیادی را به شما بکند.

  • جنس کابینت درخواستی : بهتر است دقیقا مشخص شود جنس کابینت دقیقا از چه متریالی باشد. (mdf ، چوب طبیعی ، روکش و ...)
  • انتخاب سبک کابینت زیرا در سبک کلاسیک (ممبران) هزینه های CNC به کار اضافه میگردد.
  • متراژ کابینت : به دلیل یکسان بودن ارتفاع و عمق کابینت در همه جا صرفا داشتن متراژ طول کابینت ها کافی است.
  • هزینه حمل و نقل : حتما مطلع باشید که شرکت پیمانکار ساخت کابینت هزینه حمل را تا محل نصب چگونه محاسبه میکند. لازم است بدانید گروه طراحی و معماری هگزا دکور بابت حمل و نقل هیچ هزینه ای از شما دریافت نمیکند.
  • دستمزد نصب و اجرا : این هزینه معمولا به صورت درصدی از مبلغ کل فاکتور محاسبه میگردد.
  • زمان اجرای ساخت و نصب : پیشنهاد هگزا این است که در در صورت امکان و تا جای ممکن کیفیت را فدای زمان نکنید و اجازه دهید کار با بالاترین کیفیت انجام گردد.

ذکر این نکته ضروری است که در تمامی مراحل ذکر شده در بالا کارشناسان هگزا دکور در کنار شما هستند و با ارائه مشاوره در جهت بهبود پروژه شما را یاری خواهند کرد.



هگزا دکور

طراحی و اجرای حرفه ای و تخصصی انواع کابینت

گروه طراحی و معماری هگزا دکور به صورت کاملا تخصصی و با بهترین متریال های موجود در بازار از مشاوره تخصصی رایگان تا تحویل نهایی کابینت ها در کنار شما خواهد ماند. هنر گروه طراحی و معماری هگزا دکور طراحی و اجرای بی نقص کابینت ها متناسب با فضای دکوراسیون خانه شما و هم چنین کاهش هزینه های ساخت کابینت در عین کیفیت بالای آن می باشد.

شما میتوانید قبل از هر اقدامی با کارشناسان بخش کابینت هگزا دکور تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان و تخصصی طراحی و اجرای کابینت بهره ببرید.


تنها برخی از نمونه پروژه های طراحی و ساخت کابینت هگزا دکور