طراحی و اجرا نما


هگزا دکور ؛ مجری تخصصی طراحی و اجرا نما

طراحی و اجرا نمای مدرن، کلاسیک، ایرانی و ...

هگزا دکور

طراحی و اجرای نما

اولین و بیاد ماندنی ترین قسمت یک ساختمان، و اولین المان ارتباط یک فرد با ساختمان، نمای یک ساختمان است. طراحی نما ساختمان شما و هم چنین نحوه اجرای آن تاثیر بسزایی را در تلقی و برداشت افراد از آن ساختمان دارد.

نمای ساختمان یکی از مهمترین و اصلی ترین المان های ظاهری ساختمان است که مشخص کننده چهارچوب کار برای طراحی و اجرای دیگر المان های ساخت و اجرا می باشد. نمای یک ساختمان در زیباسازی و ظاهر شهر اهمیت زیادی دارد، این زیبایی باید با یک هماهنگی و هارمونی بالا در عناصری مانند پنجره ها، بازشو ها، مصالح و متریال مورد استفاده، ترکیب ها و المان های سازه ای، المان های دکوراتیو ... در کنار یکدیگر به صورت اصولی و مهندسی قرار گیرند تا خروجی کار را به بهترین شکل تضمین کنند.

مشاهده نمونه پروژه ها


مصالح و متریال های مورد استفاده در طراحی نما

متریال های مورد استفاده در طراحی و اجرای نما، با پیشنهادات هگزا دکور و سلایق کارفرما انتخاب می شود. با این حال اکثریت متریال مورد استفاده در طراحی نما که قابلیت دریافت تائیدیه نما را داد می توان به انواع مختلف آجر، سنگ های ساده و سنگ های تزئینی، سیمان های رنگی، گچ، چوب و ترمووودها، شیشه (کرتین وال) و ... اشاره کرد.

استفاده از هر یک از مصالح نام برده شده در بالا باید الزاماتی را رعایت کند. برای مثال در صورت انتخاب طراحی نما آجری باید توجه نمود که از آجرهای بدون ترک خوردگی و شوره زدگی و آلودگی های شیمیایی استفاده کرد. هم چنین اجرای نمای آجری باید در شرایط خاص (دما و رطوبت مناسب) انجام شود و یا در نماهای سنگی می توان از انواع سنگ های قیچی، مرمریت ، تراورتن استفاده نمود. باید توجه شود که از هر مدل سنگی که برای طراحی نمای سنگی استفاده می شود دقت نمود تا از سنگ هایی با دوام و دارای مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی، یخ زدگی و شرایط نامساعد جوی استفاده نمود.

الزامات طراحی و اجرای نما

نما جزعی مهم و اصلی از کالبد سازه است. نما، اولین جز در ارتباط با مخاطب است که باید از تمامی جهات زیبایی شناختی مورد بررسی قرار گیرد. بدین منظور باید یک سری الزامات را جهت بهبود نتیجه نهایی رعایت کند.

01 / هماهنگی و سازگاری نما با سازه اصلی

هماهنگی اجزا ساختمان با یکدیگر از مهمترین مشخصه های استاندارد در طراحی و اجرا نما می باشد. بدین منظور می بایست بدنه ساختمان با ساختار سازه ای ساختمان اتصالات یکپارچه داشته باشد. کلیت نما می بایست اتصالات محکم و مقاومی را با سازه اصلی داشته باشد.

02 / نمای سازگار با اقلیم

توجه شرایط آب و هوایی منطقه ساختمان مورد بحث از مهمترین اصول طراحی و اجرای نمای ساختمانی است. وظیفه اصلی یک ساختمان ایجاد آسایش برای ساکنین آن است. علاوه بر زیبایی ظاهری، سازه و نمای آن می بایست در شرایطی طراحی شود که سازه را در برابر تغییرات و تنش های آب و هوایی حفظ نماید. در اکثر مواقع پوشش خارجی و نمای ساختمان نقطه ضعفی در شرایط اقلیمی به شمار می رفت اما با توجه به اصول و هم چنین تمرکز و استفاده از نمای خشک این مشکل برطرف شده است.

03 / همخوانی با پلان ساختمان

فرایند طراحی نما، یک حرکت تکرار شونده از پلان به طراحی نما است. طراحی نما و هم چنین اجرای آن باید با پلان و نقشه ترسیم و تایید شده از ساختمان هماهنگی و همخوانی داشته باشد. این فرایند از زمان شروع تا زمان بهره برداری باید اعمال گردد.

04 / طراحی و اجرا هماهنگ با عملکرد سازه

هر ساختمانی به یک منظور خاص احداث میگردد و کاربری خاص خود را دارد. نوع مصالح و سبک نمای یک ساختمان نشان دهنده شخصیت و هم چنین کاربری آن می باشد. بدین منظور کلیه فرایند های طراحی نما باید با هویت ساختمان و نحوه کاربری و عملکرد آن اخت بگیرد

طراحی و اجرای نما به سبک هگزا دکور

چشم انداز و هدف گروه طراحی و معماری هگزا دکور طراحی و اجرای نماهای ساختمانی خاص و منحصر به فرد با کسب رضایت و سلیقه کارفرما، قابلیت اجرا با کمترین هزینه مالی و زمانی و امکان دریافت سریع تائیدیه در تمامی مناطق تهران است.

با گروه طراحی و معماری هگزا دکور، طراحی نمای در تمامی سبک ها با همراهی گام به گام کارفرما و اعمال نظرات و سلایق ایشان اعم از طراحی و اجرای نما آجری، طراحی و اجرای نما سنگی، طراحی و اجرای نما کلاسیک، طراحی و اجرای نما سنگی، طراحی و اجرای نما ایرانی، طراحی و اجرای نما مدرن و ... انجام خواهد شد. هم چنین از مهمترین خدمات هگزا دکور دریافت سریع تائیدیه نما در تمامی مناطق 22 گانه شهر تهران برای نما طراحی شده می باشد.

در بخش زیر تعدادی از نماهای طراحی و اجرا شده را می بینید برای مشاهده نمونه نماهای طراحی و اجرا شده بیشتر به بخش پروژه ها در وبسایت مراجعه کنید.


تنها برخی از نمونه پروژه های طراحی و اجرا نما هگزا دکور